Facebook, Google, Twitter, Netflix ve dahası… Tümü küresel birer ticari şirket. Her ne kadar havalı manifestolar yazsalar da günün sonunda kârlılıklarını artırma amaçları var. Bunun için kullandıkları model de veri işlemek. Bizim site içindeki hareketlerimizin toplamı onlar için veri ve bunu reklamverene satabilecekleri bir model haline getiriyorlar. Çoğunlukla ücretsiz, eğlenceli ve kuşkusuz çok faydalı olduğu için hepimiz oradayız. Bu bir alışveriş. Ruhumuz anlamına gelecek verileri veriyoruz ve karşılığında işimizi görüyoruz. Bunu böyle görmek zorundayız. Onlar asla özgürlük ve demokrasi aracı olmak gibi bir misyona sahip değiller. Evet, geleneksel medyanın ele geçirildiği ortamda bir nefes alma ve kaçış alanı haline geliyorlar ama ana amaçları bu değil.
SON HABERLER
Spor spikeri Erdoğan Arıkan kalp krizi geçirdi
TRT Spor spikeri Erdoğan Arıkan, Keçiörengücü-Sakaryaspor maçının anlatımı sonrasında kalp krizi geçirdi.
Trump, TikTok yasağını erteleyecek
ABD’de yarın başkanlık koltuğuna oturacak Donald Trump, TikTok yasağının ertelenmesine için pazartesi bir kararname imzalayacağını ancak şirketin yarısının ABD’lilere ait olmasını istediğini açıkladı.
Naci Görür’den Erzincan uyarısı: Deprem üretmeye gebe
Yer bilimci Prof. Dr. Naci Görür, Erzincan ve Karlıova arasındaki Yedisu Fayı için “Deprem tekerrür etme periyodu doldu” dedi. Sözcü Tv‘de Başka Bir Söz adlı programa katılan Görür’ün bölgeyle ilgili açıklaması şöyle: * Bilim insanlarında deprem dirençlilik öne çıktı. Türkiye’de ben de başka yer bilimci arkadaşlarımız da Erzincan ile Karlıova arasında Yedisu Fayı’nın o bölgede deprem […]
Elon Musk’tan Djokovic’e destek: Medya yerine halka konuşmak daha iyidir
Avustralya Açık tenis turnuvasında Sırp taraftarların yayıncı kuruluşta aşağılandığı gerekçesiyle kanala röportaj vermeyi reddeden Novak Djokovic’e ünlü milyarder Elon Musk’tan destek geldi.
Giyim tarzımız bize dair ne söyler?
Giydiklerimiz, yalnızca iç dünyamızın bir yansıması değil, aynı zamanda insanı farklı yönlerden şekillendiren bir araçtır.