Facebook, Google, Twitter, Netflix ve dahası… Tümü küresel birer ticari şirket. Her ne kadar havalı manifestolar yazsalar da günün sonunda kârlılıklarını artırma amaçları var. Bunun için kullandıkları model de veri işlemek. Bizim site içindeki hareketlerimizin toplamı onlar için veri ve bunu reklamverene satabilecekleri bir model haline getiriyorlar. Çoğunlukla ücretsiz, eğlenceli ve kuşkusuz çok faydalı olduğu için hepimiz oradayız. Bu bir alışveriş. Ruhumuz anlamına gelecek verileri veriyoruz ve karşılığında işimizi görüyoruz. Bunu böyle görmek zorundayız. Onlar asla özgürlük ve demokrasi aracı olmak gibi bir misyona sahip değiller. Evet, geleneksel medyanın ele geçirildiği ortamda bir nefes alma ve kaçış alanı haline geliyorlar ama ana amaçları bu değil.
SON HABERLER

Fransa’da tek kullanımlık elektronik sigara satışı yasaklanıyor
Fransa Ulusal Meclisi’nde, tek kullanımlık elektronik sigaraların satışını yasaklayan tasarı oy birliğiyle kabul edildi.

İstanbul Havalimanı’nda bir yolcu 3,5 milyon liralık kaçak eşyayla yakalandı
Ticaret Bakanlığı Gümrük Muhafaza ekipleri, İstanbul Havalimanı’nda bir yolcunun valizinde lüks markalara ait 3 milyon 590 bin lira değerinde kaçak eşya ele geçirdi.

İstanbul Film Festivali’ne başvurular başladı
Bu yıl 17-28 Nisan 2024 tarihlerinde 43’üncüsü düzenlenecek olan İstanbul Film Festivali’nin ‘Türkiye Sineması’ bölümüne başvurular başladı.

17’nci gün: Yedi denizci hala bulunamadı
Zonguldak’ta kuru yük gemisinin batmasıyla kaybolan yedi denizci hala bulunamadı.

Gazeteci Abdurrahman Gök hakkında tahliye kararı
Tutuklu gazeteci Abdurrahman Gök hakkında tahliye kararı verildi.