Reklam almama ve kullanıcı verilerini satmama sözüyle ‘Anti-Facebook‘ platformu olarak isimlendirilen yeni sosyal medya mecrası Ello‘ya 5 milyon 500 bin dolarlık yatırımcı desteği geldi.
ABD’nin Vermont eyaletinde Paul Budnitz’in bir bisiklet dükkanı işletirken 90 kişilik arkadaş grubu arasında bir ağ kurmak için hayata geçirdiği site, 7 Ağustos’ta kapılarını herkese açmıştı. Kullanıcıların ‘Anti-Facebook’ olarak isimlendirdiği Ello’nun nasıl para kazanacağı tartışılırken, buna yanıt yatırımcılardan geldi.
‘Uzun vadede başarılı olacak’
BBC’ye konuşan, Ello’nun yeni destekçilerinden Fresh Track Capital şirketi yetkilisi Lee Bouyea, “Ello bu alanda eşi olmayan bir adım atıyor. Bizler uzun vadeli yatırımcılarız. Portföyümüzde dokuz yıl süreyle yatırım yaptığımız ve ancak ondan sonra başarı elde etmiş bir şirket de var. Biz bir şirketin uzun vadede başarı ve değer kazanmasını esas alırız” dedi.
Reklamsız da yapılabilir
Gelecekte bazı özelliklere erişimi ücretlendirerek para kazanmayı hedeflediklerini açıklayan site kurucusu Budnitz, şirketin reklam ve kişisel bilgi tabanı satışı olmaksızın gelişebileceğinden emin. Budnitz kullanıcıların harcayacağı küçük meblağlarla siteyi kendilerine daha da uygun hale getireceklerini ve bu sayede kendilerinin para kazanacağını yineledi.
Saattte 31 bin kullanıcıdan üyelik isteği alan Ello, hâlâ 14 kişilik kadroyla çalışmaya devam ediyor.