Reklam Kurulu, yılın dokuz ayında aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulamalar nedeniyle firmalara 187 milyon 456 bin 473 liralık idari para cezası kesti.
Ticaret Bakanlığı’nın açıklamasında kurulun eylül toplantısında, tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı nitelikte birçok reklam ve ticari uygulamaya yönelik kararların alındığı, dünyada ‘karanlık ticari tasarımlar’ olarak bilinen aldatıcı ticari tasarımların görüşüldüğü belirtildi.
Çevrimiçi kullanıcı ara yüzlerinde bulunan ve tüketicileri genellikle yanlış seçimlere yönlendiren, aldatan, zorlayan veya manipüle eden uygulamalar karanlık ticari tasarımlar olarak tanımlanıyor.
44 dosyadan 118’i mevzuata aykırı bulundu. Durdurma cezalarının yanısıra toplam 22 milyon 414 bin 861 lira idari para cezasına karar verildi.
Reklam Kurulu yılın dokuz ayında ise toplam 1340 dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulundu. Aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1173 dosya hakkında durdurma cezalarının yanısıra toplam 187 milyon 456 bin 473 lira idari para cezası uygulandı.