Britanya Başbakanı Keir Starmer “Grönland’ın geleceğiyle ilgili ilke ve değerlerimizden gümrük vergisi tehdidiyle vazgeçmeyeceğiz. Pes etmeyeceğim” dedi.

ABD Başkanı Donald Trump, Grönland’ı satın alma planını desteklemeyen ülkeleri gümrük vergisi getirmekle tehdit etmişti.
Nitekim Trump, 17 Ocak’ta kendisini desteklemeyen şu Avrupa ülkelerine ek gümrük vergisi getirdiğini duyurdu:
- Danimarka
- Norveç
- İsveç
- Fransa
- Almanya
- Britanya
- Hollanda
- Finlandiya
BBC’nin haberine göre Starmer parlamentodaki oturumda Grönland’ın geleceğine dair konuştu. Başbakan, Trump’ın gümrük vergisi tehdidinin ‘tamamen yanlış’ olduğunu söyledi.
Yarın (22 Ocak) ikili görüşmeler için Danimarka Başbakanı Mette Frederiksen’in Britanya’ya geleceğini belirten Starmer şöyle konuştu:
“Pes etmeyeceğim. Britanya, Grönland’ın geleceğiyle ilgili ilkelerinden ve değerlerinden gümrük vergisi tehdidiyle vazgeçmeyecek.”

Chagos Takımadaları’yla ilgili Trump’ın sözleri de sorulan Starmer ‘Grönland’ın geleceğiyle ilgili ilkeleri nedeniyle baskı yapmak için’ o konunun açıldığını savundu.
Dün (20 Ocak) Trump Britanya’nın Hint Okyanusu’ndaki Chagos Takımadaları’nı Mauritius’a devretme kararını ‘büyük aptallık’ diye nitelemişti.