2008 yılındaki krizle batma noktasına gelen İzlanda, geçen yıl nüfusunun beş katı turist ağırladı. Turizm sektörü, balıkçılığı geçerek birinci sıraya oturdu.

Fotoğraf: Reuters
Dünya Küresel Krizi’nden hemen sonra bankacıları yargılayan ‘tek ülke’ olarak dikkat çeken İzlanda’yı yeniden dünya gündemine sokan gelişme 2010 yılında Eyjafjallajökull volkanının patlaması olmuştu. Volkanın patlamasıyla havaya yayılan küller nedeniyle Avrupa’daki hava trafiği felce uğramıştı.
Ardından İzlanda devlet ülkeye turist çekmek amacıyla bir dizi reklam çalışması gerçekleştirmişti.
İzlanda Turizm Ofisi, Keflavik Havalimanı’nda geçen yıl giriş yapan turist sayısını açıkladı. 2015 yılına göre yüzde 40 artan turist sayısı 2016’da 1 milyon 800 bini buldu. İzlanda’nın nüfusu ise resmi rakamlara göre 330 bin. Ülkenin diğer havalimanlarından ve deniz yoluyla giriş yapanlar günü birlik turist sayıldığından bu rakama dahil edilmedi.
2010 yılında turizm bakanlığı ülke turizmine katkıda bulunması için şu reklam filmini birçok ülkede yayınlatmıştı:
Raporda en büyük artışın yüzde 76 ile gündüzün en kısa ve en soğuk olduğu aralık ayında gerçekleştiği belirtildi.
Volkanik sıcak su lagunları, volkanları, glasiyer (buzul) mağaraları, İzlanda atları ve eşsiz doğal güzellikleriyle tanınan İzlanda’ya gelen turistler arasında 415 bin kişiyle ABD’liler başı çekti. ABD’li turistleri sırasıyla İngiliz, Alman ve Fransız turistler izledi.