Nevşin Mengü: İnsanların gözünde durum şu; ülkede en fazla gücü ve ağırlığı olan kişiler savcılar

Okura not

Günün 11’i, Türkiye medyasındaki görüş ve yorum çeşitliliğini yansıtmak amacıyla hazırlanmaktadır. Aşağıda özetini bulacağınız yazıya yer vermemiz, içeriğini onayladığımız ve/veya desteklediğimiz anlamına gelmez.

Cumartesi günü belediye otobüsünde iki kadın arasında çıkan bir kavga viral oldu. Bir kadın otobüse köpeğiyle binmiş, köpeğinde ağızlık yokmuş, başka bir kadın bundan rahatsız olunca kavga çıkıyor. İktidara yakın hesaplar kavgaya bayıldılar. Köpürttükçe köpürttüler. Çünkü kadınlardan biri açık biri kapalı. Videodan yine başörtüsü mağduriyeti ekmeği yemek istediler. Ama videoda başka bir detay var. Kadınlardan köpekli olan, mealen, ‘Bana hiçbir şey yapamazsınız. Seni de bu otobüsten attırırım. Hatta bu ülkede nefes aldırmam. Savcıyım ben’ diyor. Kadının elbette daha sonra savcı olmadığı ortaya çıktı.

Mesele aslında tam da kadının savcı olmaması ama bir şeyin farkında olması. Türk milleti güç dengelerini okumak konusunda çok iyidir. Demek ki insanların gözünde durum şu; ülkede en fazla gücü ve ağırlığı olan kişiler savcılar. İstediklerini yapabiliyorlar. Hatta öyle bir güçleri var ki istediklerine hayatı dar edebilir, otobüsten attırabilir, istediklerini yapabilirler. Halk şu anda sistemi bir tür “Savcıokrasi” gibi okuyor demek ki…

Nevşin Mengü’nün yazısı