Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattındaki 240 km’lik Banaz-Manisa arasında tek jeoloji mühendisinin görevlendirildiği ortaya çıktı.
![](https://www.diken.com.tr/wp-content/uploads/2014/07/hizli-tren.jpg)
Birgün’den Burcu Cansun’un haberine göre Jeoloji Mühendisleri Odası Hüseyin Alan, Çorlu ve Ankara YHT faciasını anımsatarak şunları söyledi: “Tek bir jeoloji mühendisi 24 saat aralıksız çalışsa da 240 km’lik alanın denetim ve kontrolünü sağlayamaz. Sorun tespit etse dahi çözüm üretecek zaman bulamaz. Yüksek kar hırsı ile mühendis sayısını teke düşürmek insanların canını göz göre göre tehlikeye atmaktır.”
YHT son olarak 13 Aralık’taki kazayla gündeme gelmişti. Ankara’nın Yenimahalle ilçesindeki kazada, YHT’nin kılavuz trenle kafa kafaya çarpışması sonucu dokuz kişi hayatını kaybetmiş, 100’e yakın kişi de yaralanmıştı.
Alan, Banaz-Manisa hattında fay hatlarının yoğun olduğu alandan geçen YHT hattı için jeolojik etüt çalışmasının önemine vurgu yaptı: “Hat boyunda menfez, tünel, alt geçit, üst geçit ve köprülerin bulunduğu alanlarda jeolojik-jeoteknik araştırmalar ve mühendislik değerlendirme raporlarına dayanmayan hiçbir proje uygulanmamalıdır.”
Ankara-İzmir YHT hattı projesinde Banaz-Eşme, Eşme-Salihli ve Salihli-Manisa arası etaplar aralarında Cengiz, Kolin ve Bayburt İnşaat’ın da bulunduğu konsorsiyumlara 3 milyar 411 milyon liraya ihale edilmişti.
Son olarak YHT projelerinde Ulaştırma Bakanlığı tarafından işletici firmalara 14 yıl boyunca yolcu başına 1.5 dolar+KDV garanti verildiği ortaya çıkmıştı.