Kuzey Kore Güney Kore'ye çöp balonları gönderdi

Kuzey Kore Güney Kore’ye propaganda broşürleri ve çöp taşıyan 150’yi aşkın balon gönderdi.

Fotoğraf: BBC / Reuters

Güney Kore ordusu ‘pis atık ve çöp’ içerdiği için balonlara ve iliştirilmiş plastik poşetlere dokunulmamasını istedi.

Gyeonggi ve Gangwon eyaletlerine düşen balonların içeriği analiz ediliyor.

Sosyal medyada paylaşılan fotoğraflarda poşetlerde kullanılmış tuvalet kağıdı ve pil görülüyor.

Kuzey ve Güney Kore, 1950’lerdeki Kore Savaşı’ndan bu yana propaganda kampanyalarında balon kullanıyor.

Fotoğraf: BBC

Kuzey Kore Savunma Bakan Yardımcısı Il Kim Kang, eylemcilerin balonlarla gönderdiği broşürlerle ilgili “Atık ve pislik yığınları yakında sınır bölgelerine ve Güney Kore’nin iç kısmına dağılacak. Bunları ortadan kaldırmak için ne kadar çaba gerektiğini doğrudan deneyimleyecekler” demişti.

Güney Kore ordusu eylemi ‘uluslararası hukukun açık bir ihlali’ olarak kınadı.