Okura not:
Günün 11’i, Türkiye medyasındaki görüş ve yorum çeşitliliğini yansıtmak amacıyla hazırlanmaktadır. Aşağıda özetini bulacağınız yazıya yer vermemiz, içeriğini onayladığımız ve/veya desteklediğimiz anlamına gelmez.
Ayıplı mal nedir?
Tüketici kanununa göre ayıplı mal, tüketiciye teslim edildiği zaman, tüketicinin ondan beklediği faydayı sağlamayan, ambalajında, etiketinde, tanıtım ve kullanma kılavuzunda veya ilanlarında belirtilen özelliklere uymayan veya sözleşmede belirlenen nitelikleri taşımayan her türlü üründür. Ürünün parçalarının eksik çıkması ve montajının iyi yapılmaması da ayıp mal kapsamına girer.
ZAMANAŞIMI SÜRESİ NE KADAR?
Bir üründe ayıp tespit ettiğiniz an, satın alma tarihinden itibaren 6 ay içinde satıcıya başvurma zorunluluğunuz var. Bu süre içinde ayıbı bildirmezseniz, ne yazık ki yasal haklarınızı kullanma şansınız azalır. Eğer ayıp 6 aydan sonra ama 2 yıllık yasal zamanaşımı süresi içinde ortaya çıkarsa, ispat yükü tüketiciye geçer. Bu bildirimi yaptıktan sonra, tüketici olarak tercih hakkınız doğar. Satıcı bu tercihe uymak zorundadır.