Discovery Communications’a satışı tamamlanan NTV Spor, 17 Mart Cumartesi günü 22.30’da kapanacak.
NTV Spor’u aldığı belirtilen Discovery Communications ile NTV Spor’un sahibi Doğuş Yayın Grubu arasında iki yıl önce stratejik ortaklık anlaşması da kurulmuştu. Bu ortaklıkla Discovery, Türkiye’deki kanal sayısını 13’e çıkarmanın yanı sıra reklam verenlere daha geniş ve etkin bir portföy sunarak Türkiye’de faaliyet gösteren uluslararası medya şirketi pozisyonunu da güçlendirmeyi hedeflemişti.
Discovery Communications’ın kanalları arasında Eurosport, TLC, Discovery Channel, Discovery Kids, Travel & Living, Animal Planet gibi pek çok konsept kanal bulunuyor.
Satışı yapılan NTV Spor kanalının yeni adının ‘D-Max’ olacağı açıklanmıştı.
İçeriğin ise ağırlıklı olarak erkek magazin dergilerinden alıştığımız stil, moda, spor, otomotiv, lüks tüketim kalemlerini eksen alan yapımlardan oluşacağı belirtilmişti.
NTV Spor çalışanlarının da yüzde 70’inin NTV’ye geçeceği kaydedilmişti.
17 Mart Cumartesi günü 22.30’da, ‘D-Max’ın NTV Spor’un yerini alacağı ve Discovery’nin Türkiye pazarında TLC’den sonra şifresiz yayın yapacak ikinci kanalı olacağı duyuruldu.
‘Bir döneme damga vurmuştu’
17 Mart 2008 tarihinde yayın hayatına başlayan NTV Spor, özellikle İspanya La Liga, İngiltere Premier Ligi, NBA ve Formula 1 yayınlarıyla bir döneme damgasını vurdu.
Kanalın simge programcılarından Güntekin Onay, 2017-2018 futbol sezonu öncesi NTV Spor’dan ayrılarak beIN Sports’a transfer olmuştu. NTV Spor bünyesinde halen Rıdvan Dilmen ve Mehmet Demirkol gibi Türkiye’nin en çok izlenen ve takip edilen spor yorumcuları bulunuyor. NTV Spor’un genel yayın yönetmenliğini ise Fuat Akdağ yürütüyor.