Dünya çapından bir dizi ünlü, UNICEF’in Suriyeli çocukların acil ihtiyaçları konusundaki kampanyasına destek için çarpıcı bir girişim başlattı. Ünlüler, sosyal medyada “Wake Up Call” etiketi altında makyajsız ve uykudan yeni uyanmış hallerini paylaşıyor.
Makyajsız ve uykudan yeni uyanmış halleriyle ‘selfie‘lerini çeken ünlülerin, bu fotoğrafları Twitter ve Instagram gibi sosyal medya hesaplarında paylaşmalarıyla başlayan bu yeni sosyal medya trendinin, ALS hastalığına dikkat çekmeyi amaçlayan Ice Bucket Challange kampanyasına benzer bir etki yaratacağı tahmin ediliyor.
“Wake Up Call” isimli kampanyayı başlatan Birleşik Krallık’ın UNICEF elçisi Jemima Khan, amaçlarının Suriyeli çocuklar için 6 milyon pound toplamak ve toplumda farkındalık yaratmak olduğu söyledi.
Kampanyaya destek veren bir başka isimse Top Gear programının dünyaca ünlü sunucusu Jeremy Clarkson. Takipçilerini Suriyeli çocuklar için bağış vermeye çağıran Clarkson, aksi halde daha fazla ‘çıplak‘ fotoğraflarını paylaşacağını yazdı.
Oyuncu Hugh Grant, komedyen John Bishop ve manken Naomi Campell’ın da bulunduğu pek çok ünlünün destek verdiği kampanyaya mesaj atarak ya da wakeupcall.org.uk adresinden bağış yapılabiliyor.