‘Türkiye evcil hayvan haritası’nın verilerine göre, Türkiye’de evde en çok tercih edilen ‘dost’ yüzde 33’lük oranla kuş olurken, kuşun hemen ardından yüzde 32’yle kedi geliyor.
Marketing Türkiye’de yer alan habere göre, Twentify ve Türkiye’nin hayvan sosyal ağı Moofio tarafından yapılan araştırmada üçüncü sırada yüzde 27’yle köpek sahipleri yer alırken, balık yüzde 21’le dördüncü sırada.
Katılımcıların yüzde 50’si hayvanlarını, ‘satışı yasak olmasına rağmen’ evcil hayvan dükkanlarından aldıklarını söylerken, yüzde 29’u sokaktan, yüzde 10’u barınaktan, yüzde 5’i veterinerden, geri kalanlar ise internet sitelerden sahiplendiklerini belirtti.
Katılımcıların yüzde 15’i markasız, açık satılan mamaları tercih ettiğini, yüzde 10 oranında bir kesim ise belirli bir markaya sadık kalmadığını ve sürekli değiştirdiğini söyledi.

Fotoğraf: Reuters
“Neden bu mama markasını tercih ediyorsun” sorusuna katılımcıların yüzde 20’si “İçeriğine güveniyorum” yanıtını verirken, yüzde 18’i ise “Fiyatı için” dedi.
Araştırma sonuçlarına göre hayvan sahiplerinin yüzde 68,1’i hayvanları için ayda 0-100 lira arasında bir harcama yapıyor. 100-300 lira arası harcama yapanların oranı yüzde 26,7 olurken, yüzde 4,3 oranında bir kesim de 300-500 lira arasında bir harcama yapıyor.