İstanbul Deniz Otobüsleri’nin (İDO) ortağı Souter Investments firması, Osman Gazi Köprüsü’nün geçiş ücretinde indirim yapılmasını yargıya taşıdı.
İstanbul ile İzmir arasını dokuz saatten 3,5 saate indirmesi öngörülen Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun kilit noktalarından olan Osman Gazi Köprüsü, 30 Haziran 2016’da açılmıştı. Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, köprüden geçiş ücretinin 89 lira olacağını açıklamıştı.
Ancak Arslan, 2016’nın son gününde sürpriz bir kararla köprüden geçiş ücretinin 65 liraya düşürüldüğünü duyurmuştu.
İngiliz ortak ‘Sözleşmeye aykırı’ dedi
Sabah’tan Metin Can’ın haberine göre İDO’nun yüzde 30 hisseyle ortağı İngiltere merkezli Souter Investments adlı firma, indirime itiraz ederek ABD’de tahkim mahkemesine başvurdu.
Geçiş ücretinin 42 dolar (121 TL) olması gerekirken 18 dolara (64 TL) düşürüldüğünü belirten şirket, Otoyol A.Ş.’nin işlettiği köprüde indirim yapılmasının imzalanan sözleşmeye aykırı olduğunu savundu.
’42 dolar garanti edilmişti’
İDO’nun büyük hissedarı Tepe-Akfen’in bir yöneticisi ise şunları söyledi: “Davayı biz değil yabancı ortağımız açıyor. 2011’de gerçekleşen İDO ihalesine girerken konsorsiyum üyelerine köprünün geçiş ücretinin 42 dolar artı KDV garanti edildi. Biz de bu garantiyi alarak özelleştirmede yüksek fiyatlara çıktık.”
Şirket, İDO’nun bazı hatlarınca başka firmalara da sefer yaptırılmasını konusunu da benzer gerekçeyle başvuru dosyasına ekledi.