Yarattığı ‘doğa katliamı’ ve maliyeti nedeniyle tartışmaların odağındaki 3’üncü havalimanına bağlanacak 27 km uzunluğundaki ikinci metro hattı ihalesinin, ‘sessiz sedasız’ yapıldığı ortaya çıktı.

Fotoğraf: ntv.com.tr
Cumhuriyet yazarı Çiğdem Toker, bugünkü köşesine şöyle başladı: “‘Yeni havalimanı-Halkalı’ metro hattının ihalesi yapılmakla da kalmamış; 4.3 milyar lira teklif içeren sözleşmesi imzalanmış bile. İhale dediysek, bu satırları okuyan kimse açık bir ihale olduğunu düşünmemiştir umarım. Tabii ki yeni bir 21/b durumuyla karşı karşıyayız. Zaten duyulmamasının sebebi de bu. Doğal afet vb. olağanüstü durumlarda kullanılması gereken 21/b, artık AKP’nin ayrıcalıklı müteahhitlerine kısa yoldan iş vermenin yoluna dönüştüğü için ilan da edilmiyor.”
‘Tanıdık yöntem ve tanıdık isimler’
İmzaların, bir kamu binasının odasında ‘sessiz sedasız’ atıldığını aktaran Toker, teklifin sahiplerinin ‘Özgün Yapı – Kolin İnşaat’ olduğunu yazdı.
‘Sektör’ün bu sonucu ‘beklediğini ve bildiğini’ yazan Toker, şöyle devam etti: “Bu ihale Aga Enerji’ye değilse bile Özgün – Kolin ortaklığına gitti. (Aga Enerji, Bay – En enerjinin dönüşmüş hali. Bu şirketi de Abdurrahman Şentürk başta olmak üzere Bayburt Grup’un kurucuları 2006’da kurmuşlardı. Resmi olarak Bayburt Grup bünyesinde görünmese de ‘sektör’ oyuncuları Aga Enerji dendiğinde ‘Bayburt’ anlıyor.) Özgün Yapı ise Bayburt Grup bünyesinde resmen görünüyor. Yine ‘Gayrettepe – 3. havalimanı’nı yapmakta olan Şenbay şirketi de öyle. O da Bayburt Grup bünyesinde. Sonuç olarak 3. havalimanına bağlanan iki metro hattında, tanıdık yöntem ve tanıdık isimler (Kolin – Şenbay, Kolin – Özgün) yine buluşmuş oldu. Rekabetin sağlanmadığı, açık yöntemle ihale edilmeyen, kamuoyuna duyurulmayan bu iki hattın toplam yatırım bedelinin 7 milyar 887 milyon liralık olduğunu da not düşelim.”