Heinz, Londra metro istasyonlarında siyah bir ailenin yer aldığı reklamın sosyal medyada tepki çekmesinin ardından özür diledi.
Heinz, ABD menşeli, işlenmiş gıda ürünleri üreten bir şirket.
Guardian’ın haberine göre Heinz’ın yakın zamanda aile boyu makarna soslarıyla ilgili Londra metrolarına verdiği bir reklam, stereotipleri yaygınlaştırdığı gerekçesiyle tepki çekti.
Reklamda siyah bir gelin, gelinin annesi, damat ve damadın anne babası yemek yiyor.
Sosyal medya kullanıcıları reklamda siyah babanın ‘silinmesi’ni eleştirdi.
Guardian yazarı Nels Abbey X’te şunları yazdı: “Kızları olan erkek kardeşlerim için. Çünkü ister inanın ister inanmayın, siyah kızların da babaları var”
Buna karşılık Heinz özür diledi:
“Halkın kampanyalarımıza bakış açısını her zaman anlayışla karşılıyoruz. Bu reklamın olumsuz önyargıları istemeden de olsa nasıl sürdürmüş olabileceğini anlıyoruz.
En derin özürlerimizi sunuyoruz ve gelecekte bunun tekrarlanmasını önlemek için dinlemeye, öğrenmeye ve gelişmeye devam edeceğiz.”
Diğer X kullanıcılarıysa reklamı farklı yorumlayarak afişin sağ alt köşesinde yer alan bir ifadeye dikkat çekti: ‘Gerçek bir hikayeye dayanmaktadır’