Gülen Cemaati’nin Twitter fenomeni @fuatavni, Esenboğa Havalimanı’nda pilotların sıfır görüşte bile iniş ve kalkışına olanak tanıyan CAT3 aletli iniş sisteminin, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın yeni uçağı için yapılan hangar nedeniyle devre dışı bırakıldığını öne sürdü.
2012 yılında CAT 3 seviyesine yükseltilmişti
17 Aralık yolsuzluk soruşturmasının ardından kabinenin içinden verdiğini iddia ettiği bilgilerle Twitter fenomeni haline gelen ve Emniyet’teki ‘Gülen Cemaati yapılanması’na yönelik baskınları önceden bilen @fuatavni hesabından dün akşam paylaşılan mesajlarda, Esenboğa’da aletli iniş sistemlerinin (ILS), 2012 yılında CAT 3 seviyesine yükseltildiği hatırlatıldı.
Bu sistem sayesinde uçaklar, görüş mesafesinin sıfıra yaklaştığı olumsuz hava şartlarında dahi iniş yapabiliyor, yere indikten sonra da park yerine kadar ototmatik olarak yönlendiriliyor.
‘Sorunsuz çalışan sistem çöpe atıldı’

Fotoğraf: DHA
Söz konusu sistemin yüksek maliyeti nedeniyle sadece Esenboğa ve Atatürk Havalimanı’nda bulunduğuna dikkat çeken @fuatavni, sözü Erdoğan’ın seçilmesinden sadece bir gün sonra ‘gelen’ ve 436 milyon TL’ye mal olduğu iddia edilen yeni uçağına getirdi.
TC-TUR adlı uçağın eski hangara sığmaması nedeniyle, Esenboğa’da başbakanlık filosuna tahsis edilen yeni bir hangar kurulduğunu savunan @fuatavni, “Tiran’ın yeni uçağı için yapılan hangar uçakların sinyal almasını engelliyor diye sorunsuz çalışan, maliyeti yüksek sistem çöpe atıldı” dedi.
Esenboğa yolcuları, geciken seferlere katlanacak
Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin (DHMİ) 23 Eylül’de yayınladığı notayla ‘ILS sinyalleri yeterli olmadığı için’ CAT 3 sistemini CAT 2’ye düşürdüğünü iddia eden @fuatavni şöyle devam etti: “Tiran’ın keyfi olsun diye sisin eksik olmadığı Esenboğa yolcuları, geciken seferlere ve saatlerce beklemeye katlanacak.”