ABD’deki bir araştırma, sosyal medya şirketlerinin Müslüman karşıtlığı konusundaki şikayetlerin yüzde 89’una kayıtsız kaldığını ortaya koydu.
Dijital Nefretle Mücadele Merkezi’nin (CCDH) raporunda, Meta, Twitter ve Google şirketlerinin 2019’da terör ve şiddet içeren paylaşımları kaldırma çağrısını desteklediğine dair ortak bildiriye atıfla, “Basın açıklamalarının boş vaatlerden başka bir şey olmadığı bir kez daha kanıtlandı” dendi.
Başkent Washington’da ofisi bulunan CCDH’nin sitesinde yer alan açıklamada, “Bu rapor, Facebook, Instagram, TikTok, Twitter ve YouTube dahil olmak üzere sosyal medya şirketlerinin kendilerine bildirilen Müslüman karşıtı nefret ve İslamofobik paylaşımların yüzde 89’unda harekete geçmediğini ortaya koyuyor” dendi.
Raporu hazırlayan araştırmacılar, söz konusu platformların kendi raporlama araçlarını kullanarak, Müslümanları ‘ırkçı karikatürler, komplolar ve asılsız iddialarla hedef alan rahatsız edici, bağnaz ve insanlıktan çıkarıcı içerik barındıran’ 530 gönderiyi ve bu gönderilerin en az 25 milyon kez görüntülendiğini tespit etti.
Raporda şöyle dendi: “Kötüye kullanım amaçlı içeriğin çoğu kolayca tanımlanabilirdi ve yine de kayıtsız kalındı. Instagram, TikTok ve Twitter, kullanıcıların #deathtoislam (İslam’a ölüm), #islamiscancer (İslam kanserdir) gibi hashtag’leri kullanmasına izin verdi. Hashtag’leri kullanarak yayılan içerik, en az 1,3 milyon görüntülenme aldı.”
Ayrıca, sosyal medya platformlarının İslam karşıtı içeriklerden ve etkileşimlerinden para kazandığı, bu sebeple nefretin yayılmasına göz yumdukları iddia edildi.