Beyoğlu’nun simgesi Çiçek Pasajı, ‘İstiklal Caddesi’ndeki yol çalışmaları, kentsel dönüşüm, içki zammı, değişen müşteri profili ve sahte içki operasyonları’nın gölgesinde eski günlerini arıyor.
Cumhuriyet’ten Seyhan Avşar’ın haberine göre, pasajın en eski mekanlarından Seviç Restaurant’ın sahibi Bayram Aydoğan, umudunu diri tutanlardan: “18 yaşından beri buradayım. Saçlarımı buralarda ağarttım. Ne muhamekeler (akıl yürütme) gördüm bu pasajı yaşatmak için. Bu pasaj ne badireler atlattı. Kimler geldi kimler geçti buradan. Çiçek Pasajı ölmez.”
‘Sanki Arabistan’a geliyorum’
Müşteri sayısındaki düşüşten şikayet eden Aydoğan’ın oğlu Yaşar Aydoğan, rakip işletmelerin Çiçek Pasajı hakkında ‘pahalı olduğu’ dedikodusu yaydığını öne sürdü.
Aydoğan şöyle devam etti: “Sadece Beyoğlu’nun değil İstanbul’un kitlesi değişti. Metrodan inip İstiklal Caddesi’nde çıkınca sanki Arabistan’a geliyorum. Bundan rahatsız olan kesim artık Beyoğlu’na gelmiyor. Halbuki şu dönemlerde daha çok bu tarz mekanlara gitmek, daha çok dışarıya çıkmak, dayanışmak gerekir.”
‘Pasaja herhangi bir operasyon yapılmadı’
11 yıldır ‘The Passage Pub& Grill’ isimli mekanı işleten Erdal Bayram ise müşteri sayısındaki düşüşün nedeninin, son günlerde basında yer alan ‘sahte içki operasyonu’na dair haberler olduğunu savundu: “Çiçek Pasajı’nın kapısının önünde kaçak sigaraya yönelik operasyon yapıldı. Pasaj içerisinde sahte alkol satılıyormuş, ona yönelik bir operasyonmuş gibi algılandı. Pasaja herhangi bir operasyon yapılmadı. Bu haberlerden sonra mekâna gelen müşteri sayısında çok büyük bir düşüş var. Çiçek Pasajı’nda kötü şeyler yapılıyor gibi bir algı yaratılıp, birileri burayı almak mı istiyor, diye düşünmeye başladık.”