Asıl tartışılan ise sekizinci tablo olan Festivité gösterileri sırasında yaşandı. Debilly yaya köprüsünün kırmızı halısında Fransız modasının dünyadaki önemine göndermeler söz konusuydu, işin ilginçliğini arttıran ve de çokça tartışma yaratan kısmı da tam buradaki akşam yemeği tablosunun canlandırılması sırasında yaşandı.
Drag Queen (eğlence veya moda için genellikle abartılı feminen tavırlar ve toplumsal kadın rolleri benimseyerek kadın kıyafeti giyen kişi) gösterisinin yer aldığı kırmızı halı üzerindeki şov esnasında sakallı bir kadının yanı sıra etek giymiş topuklu ayakkabı ile dans eden erkekleri de görmüş olduk. Son akşam yemeği tablosu içerisinde mavi renkli Dionysos olarak boyanmış Phillippe Katerin de burada yer alıyordu ve cinsel yönelimlerin tamamının fotoğraf karesine girdiği bir gösteri tüm dünyanın gözünün içerisine bu şekilde sokulmuş oldu. Tabii burada bu gönderme sonrasında Hristiyan dünyadan da büyük eleştirilerin geldiğini ve koreografiyi hazırlayanların özür dilemek durumunda kaldığını da ekleyelim.