Sayıştay, Samsun’dan Artvin’e sekiz ilin yaylalarını birbirine bağlayacak 2 bin 600 kilometrelik Yeşil Yol Projesi’ne ait planlama ve uygulamanın çevresel etki değerlendirmesi (ÇED) raporlarına göre yapılması gerektiğini bildirdi.
BirGün’den Nurcan Gökdemir’in haberine göre raporda projeye ÇED raporları düzenlenmeden başlanılması eleştirildi: “Doğu Karadeniz Projesi (DOKAP) Eylem Planı’nda, bölgenin turizme kazandırılması için gerek yol yapım çalışmalarının yapılması, gerekse de turizm yatırımlarının desteklenmesi öngörülmüştür. Doğu Karadeniz Bölgesi, doğal ve kültürel değerler yönünden önemli potansiyellere sahip olmanın yanında önemli çevre sorunlarıyla karşı karşıya kalmaktadır. Geniş bir bölgeyi kapsayacak ölçekte yol güzergâhı ve turizm tesislerini planlayan DOKAP projeleri için ÇED ‘Olumlu-Olumsuz’ veya ‘Çevresel Etkileri Önemsiz’ belgesinin alınmasıyla, her türlü çevresel etki kayıt altına alınarak yatırım yapılabilecek ve korunması gereken alanlar açık olarak önceden belirlenebilirdi.’
Proje için DOKAP’ın, büyükşehir belediyeleri ve il özel idarelerinin projelerinden 39’unu kabul ettiği kaydedilen raporda, Yeşil Yol için 2016’da 50 milyon 403 bin lira kaynak aktarıldığı da ifade edidi.
Sayıştaş, Uluslararası Koruma Birliği’nin bölgeyi ‘korunması gereken önemli ekolojik hassas bölgeler’ arasına aldığını da hatırlattı.