Üçüncü köprü ve Kuzey Marmara otoyolundan yüksek maliyet nedeniyle geçmeyen TIR ve kamyonlar, Sirkeci’deki arabalı vapura yönelince kuyruk uzuyor, bekleme süreleri artıyor.
Üçüncü köprünün açılmasının ardından, ağır tonajlı araçların köprüyü kullanması zorunlu kılındı.
Ancak kamyon ve TIR gibi araçlar, hem köprünün geçiş ücretinden, hem köprüye giderken kullanmak zorunda oldukları otoyolun kendilerine maliyetinden, hem de uzaklıktan şikayetçi.
Bir aracın köprüyü kullanarak yaka değiştirmesi halinde 200-250 lirayı gözden çıkarması gerekiyor. Hal böyle olunca da şoförler rota değiştirme yoluna gidiyor.
Yaklaşık 10 kat daha ucuz
Kamyonlar, Sirkeci-Harem arabalı vapurunu kullanarak kıtalararası geçiş yapıyor.
Yasaya göre kamyonlar, 10.00-16.00 saatlerinde şehir içine girebiliyor. Bu saatler haricinde girdiklerinde 95 lira ceza kesiliyor. Ancak Sirkeci’de günün her saati kamyon görmek mümkün. Sirkeci-Harem hattının geçiş ücreti sadece 17 lira.
Arabalı vapurlardaki ağır tonajlı araçların sayıları dikkati çekiyor.
Kuyruk uzadı
Kamyonların Sirkeci’ye yönelmesi, kuyrukların uzamasına, bekleme sürelerinin de artmasına neden oluyor. Bazı küçük araç sürücüleriyse Anadolu yakasına geçmek için Avrasya Tüneli ve Boğaz köprülerine yöneliyor.
Öte yandan, kamyonların arabalı vapura binmesini engelleyecek bir yaptırım yok.
DHA’ya konuşan yetkililer, bazen ağır tonajlı ve akışı etkileyecek kadar büyük araçların geri çevrildiğini ancak bunun haricinde kısıtlama olmadığını söyledi.