Türk Eğitim Derneği’nin (TED) raporunda Türkiye’de üniversite mezunlarının sözel becerilerinin Japonya’da lise mezunu dahi olmayanlardan daha düşük olduğu ortaya kondu.
Hürriyet’ten Esra Ülkar ve Gamze Kolcu’nun haberine göre, TEDMEM 2016 Eğitim Değerlendirme Raporu’nda genç ve yetişkin nüfusun temel becerilerde yeterlilik düzeyinin vasat ve vasatın altında olduğu belirtildi.
15-19 yaş arasındaki gençlerin yüzde 72’sinin eğitime katıldığı kaydedilen raporda, yüzde 29 oranla istihdam dışı kalanların oranının OECD ortalamasının iki katı olduğu belirtildi.
6-18 yaş arası 900 bin çocuğun ekonomik faaliyette bulunduğu, bunların yüzde 44’ünün mevsimlik tarım işlerinde çalıştığı bilgisine yer verilen raporda, mesleki ve teknik eğitim kapsamındaki okullardan mezun olan öğrencilerin yüzde 44’ünün ortaöğretimden sonra eğitime devam etmediğine dikkat çekildi.
Okul öncesi eğitimde de geri
Okul öncesi eğitime katılım oranı Türkiye’de yüzde 8 iken, bu oranın OECD ortalaması ise yüzde 69. Raporun ilgili bölümünde, “Türkiye’de dört yaşındaki öğrencilerin yüzde 32’si, beş yaşındakilerin yüzde 71’i okul öncesi eğitim alırken; OECD’de ise oranlar dört yaşta yüzde 86. Beş yaşta da yüzde 95’e ulaştı” ifadeleri kullanıldı.
Dünyanın en eğitimsiz toplumları açıklandı; Türkiye dokuzuncu sırada
PISA sonuçlarını eleştirdiği için eleştirilen ERG: Gayemiz eğitim sistemini ileriye taşımak
Müsteşar PISA sonuçlarını eleştiren girişime çıkıştı: Devlete güveni aşındırıyor
Bakanın ‘PISA raporu’ yorumu: Eksiklerin farkındayız ama geçmişe göre çok iyiyiz
PISA raporuna göre Türkiye eğitimde yine son sıralarda