Sosyal medya kullanıcılarının beğenilerini ve eleştirilerini hesaplarından dile getirmesi ve bulunduğu konumları paylaşması, şirketleri da harekete geçirdi. Pazarlamacılar, teknoloji sayesinde tüketici davranışlarını internet üzerinden takip edip hedefe yönelik adımlar atmaya başladı.
BBC’nin haberine göre şirketler, sosyal medyayı kullanarak reklam verecekleri noktalardaki insan profillerini çıkarmaya başladı. Bu strateji sayesinde reklamlarda ‘nokta atışı’ yapmak isteyen firmalar, markalarının hedef kitlesiyle buluşmasını sağlıyor.
Monetate dijital pazarlama şirketi yöneticisi David Brussin’in konum bildirimi özelliğinin önemine değinirken, Posterscope adlı reklam ajansının Strateji Müdürü James Davies, “Konum belirlemeye dair veriler sayesinde biz de reklamın yer aldığı mekanı diğer mekanlarla kıyaslayabiliyoruz ve böylece değerini ölçebiliyoruz” dedi.
Dünyayı değiştirecek
Software AG adlı veri şirketinin Pazarlama Uzmanı John Bates ise “Diyelim ki bir ayakkabı mağazasının önünden geçiyorsunuz. O sırada telefonunuza gelen mesajda, önümüzdeki yarım saat içinde belli bir kredi kartıyla alışveriş yaparsanız Jimmy Choo marka ayakkabılarda yüzde 30 indirim alabileceğiniz yazıyor. O zaman ne yaparsınız?” diyerek konum ve içeriğe göre teklif sunmanın dünyayı değiştireceğini söylüyor.