• 9 SORUDA
  • DİKEN ÖZEL
  • GÜNÜN 11’i
  • DİKENLİK
  • AKŞAM POSTASI
  • VPN HABER
  • ENGLISH

Diken

Yaramazlara biraz batar!

  • VİTRİN
  • AKTÜEL
  • ANALİZ
  • DÜNYA
  • MEDYA
  • KEYİF
  • AGORA
  • SANAT
  • GÜNÜN ESERİ

Şakir Eczacıbaşı’nın fotoğraf sergisinden 10 ‘seçilmiş an’

05/01/2021 13:10

İstanbul Modern, işadamı ve fotoğraf sanatçısı Şakir Eczacıbaşı’nın aramızdan ayrılışının 10’uncu yıldönümünde ‘Seçilmiş Anlar’ adlı sergiye ev sahipliği yapıyor.

Eczacıbaşı Topluluğu’nun sponsorluğunda, küratörlüğünü Bülent Erkmen’in üstlendiği ‘Şakir Eczacıbaşı: Seçilmiş Anlar’ sergisinden ’10 seçilmiş an’ı sanatçının anlatımıyla sizin için derledik.

Reklam

“Başlangıçta gerçekliği, çoğu kez izlenimci bir yaklaşımla, renklerin uyarıcı, duyusal etkisi üstünde durarak yansıtmaya çalıştım.”

Eşrefpaşa, İzmir, 1974

İstanbul Modern Sanat Müzesi Fotoğraf Koleksiyonu 

Reklam
  1.  

“Burada ortaya çıkan şey kesinlikle ‘fluluk’ değildir. Fotoğrafını çektiğim objenin hareketiyle benim hareketimin arasında ortaya çıkan başka bir hareketin görüntüleridir.”

Kuşadası, Aydın, 1986

İstanbul Modern Sanat Müzesi Fotoğraf Koleksiyonu 

“Fotoğrafını çektiğim insanlarla hiçbir zaman diyaloğa girmem. Hatta kendimi mümkün olduğu kadar göstermem, çünkü fotoğraf çektiğim insanın benim için önemli olan yanı, doğallığıdır. Fotoğraf çektiğim yerlerin genellikle sokaklar olmasının nedeni de bu. Çünkü insanlar sokakta doğaldırlar.”

Mecidiyeköy, İstanbul, 1989

İstanbul Modern Sanat Müzesi Fotoğraf Koleksiyonu 

“İstanbul, bir fotoğrafçı için bulunmaz bir ortam, eşsiz bir kaynak. Belki de fotoğrafçılığa yönelmeme İstanbul’da yaşıyor olmam yol açtı… Sokağa çıkarken nelerle karşılaşacağınızı bilmezsiniz. Karşılaştığınız her olayın ardında bir öykü vardır. İşte o öyküyü en yalın, en etkili biçimde, içinizde uyandırdığı duygularla birlikte yansıtmaya çalışırsınız. Bunu yapabildiğiniz an, bir mutluluk duyarsınız.”

Galata Köprüsü, İstanbul, 1978

İstanbul Modern Sanat Müzesi Fotoğraf Koleksiyonu 

“Ben güzel İstanbul fotoğrafı çekmiyorum. Ben daha çok sokaktaki olayları, kent yaşamını, insan ilişkilerini, insanların coşkularını, tepkilerini, sevgilerini, nefretlerini, bunları çekmeye çalışıyorum.”

Bebek, İstanbul, 1999

İstanbul Modern Sanat Müzesi Fotoğraf Koleksiyonu 

“Günübirlik yaşarken, önünden geçerken bakmadığımız kapılar, içinde yaşayanların kimliğini açıklar. Çoğu kez, o kapalı kapılara, pencerelere baktığınızda bir şey görmezsiniz, ama onların fotoğraflarını çekmeye başladığınız zaman her şey değişir. 

Bursa, 1970

İstanbul Modern Sanat Müzesi Fotoğraf Koleksiyonu 

“Fotoğrafın en önemli yanı olayları, insanları, insan ilişkilerini belgeleyebilmesidir. Bu özelliği hiçbir zaman değişmeyecek. Sözgelimi, Kıbrısçık köyünde çektiğim çocukların fotoğraflarında giysilerinin yedi parçadan oluşmasının nedeninin göze gelmemek olduğunu bir folklorcu söylemişti bana. Oysa ben bu gerçeği hiç bilmiyordum, görüntüyü çok beğendiğim için o fotoğrafı çekmiştim. Bundan da anlaşılacağı gibi, o amaçla çekilsin ya da çekilmesin, her fotoğrafın bir belge değeri vardır.”

Kıbrısçık, Bolu, 1964

İstanbul Modern Sanat Müzesi Fotoğraf Koleksiyonu 

“Bugüne kadar fotoğraflarımın hemen hemen hepsini ülkemde çektim. Başka ülkelerde de fotoğraf çektiğim oluyor tabii, ama onları yayımlamayı hiç düşünmedim. Anadolu’da dolaşmadığım yer kalmadı. İstanbul derseniz fotoğrafa başladığım yer zaten. Hala aynı ilgiyle dolaşıyorum. Burada Ankara, İstanbul, Antalya’nın önemi yok. Önemli olan bildiğiniz yeri çekmek. Bu olmazsa, o kültürü özümsemeniz, içinde hissetmeniz mümkün olmaz. O zaman da çektiğiniz görüntü bir biçimin ötesine geçemez.”

Sultanahmet, İstanbul, 1976

İstanbul Modern Sanat Müzesi Fotoğraf Koleksiyonu 

“Fotoğraf evrensel bir dildir de… Dünyanın her köşesinde yaşayan insanlara, onların dilini kullanmadan, her şeyi fotoğrafla anlatabilirsiniz. Evrensel bir olguyken, yaşadığımız çevrenin insanlarını, renklerini, geleneklerini, özelliklerini de belirtir. Fotoğraf, toplumbilim, antropoloji, tarih, siyaset ve daha birçok alan için eşi bulunmaz bir belgedir.”

Cibali, İstanbul, 1975

İstanbul Modern Sanat Müzesi Fotoğraf Koleksiyonu 

“Çekim anındaki fotoğrafın aynını isterim. Ne keserim ne biçerim ne de renkte oynama yaparım. Baskı aynen çektiğim gibi olmalı, hiçbir ayrıntı kaybolmamalıdır. Çünkü ayrıntılardan fotoğraf ortaya çıkar, tadı bu verir.”

Yenikapı, İstanbul, 1978

İstanbul Modern Sanat Müzesi Fotoğraf Koleksiyonu 

Alıntılar, Şakir Eczacıbaşı: Seçilmiş Anlar (1. Baskı: İstanbul, 2009, Eczacıbaşı, Ed. Cem Akaş) ve Şakir Eczacıbaşı: Fotoğraf Sanatçıları Dizisi (1. Baskı: İstanbul, 2010, Eczacıbaşı, Ed. Aykut Şengözer) kitaplarından alınmıştır.

Filed Under: Sanat

SON HABERLER

MetroPOLL: Güçlendirilmiş parlamenter sisteme destek yüzde 58

MetroPOLL Araştırma şirketinin anketi, toplumun büyük kesiminin güçlendirilmiş parlamenter sistemini desteklediğini ortaya koydu.

Sağlık Bakanlığı’ndan ‘aşı dolandırıcılığı’ uyarısı

Sağlık Bakanlığı, vatandaşların aşı sırası geldiğine dair SMS gönderilerek dolandırılmaya çalışıldığını bildirdi.

Nasıl olur da Türklüğü kabul etmezler? Belki Türk değillerdir!

Hükümet sistemleri ve demokratikleşme konulu diziye, ‘yurttaşlık’ ara başlığına ilişkin üçüncü yazıyla devam ediyorum. Bir sonraki, son yurttaşlık yazısı olacak.

İBB’den üniversite öğrencileri için destek kampanyası

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), öğrencilere maddi yardım için kampanya başlattı.

Son 24 saat: 5 bin 856 vaka, 144 can kaybı

Sağlık Bakanlığı, bugün 5 bin 856 kişinin testinin pozitif çıktığını, 144 kişinin hayatını kaybettiğini duyurdu.

Üç ‘Rebecca’
Bilinmeyen bir cisim yaklaşıyor!

DİKEN’İ TAKİP EDİN

Osman Kavala 1181 gündür tutuklu

AGORA

Nasıl olur da Türklüğü kabul etmezler? Belki Türk değillerdir!

Murat Sevinç

Ya lidersindir ya değilsindir

Mehmet Aksel

1921 Anayasası’nın 100’üncü yılı kutlu olsun

Murat Sevinç

GÜNÜN 11’İ

Yılmaz Özdil: 38 yıldır gazetecilik yapıyorum, milleti hiç bu kadar darda görmedim

Esfender Korkmaz: Tek başına faiz çözüm değil

Abbas Güçlü: Her ne önlem alınacaksa alınsın ama ne olur yeni bir macera yaşanmasın!

Mehmet Öz: Soğuk havada da spor yapılır!

Uğur Meleke: Kasasında 20 milyon Euro olan kulüp bugün nasıl 40-50 milyon TL borçlu hale geldi

Vedat Milor: Fiyat artışları astronomik olursa çok insan dışarıda yemek alışkanlığını tamamen kaybedebilir

İskender Öksüz: Ya inovasyon, yahut orta gelir tuzağı

Ahmet Taşgetiren: Koşa koşa 12 yıl içinde ‘Eski Türkiye kodları’na mı dayandık?

Orhan Bursalı: Adalette, yargıda reform mu dediniz?

Mustafa Balbay: Sevgili Uğur Ağabey… Bütün ürettikleriniz ‘gerçeğin bayrağı’ gibi dalgalanıyor şimdi

Emre Kongar: Yargı hiyerarşisi de yıkıldı

Çevrimiçi, yerçekimsiz Gogol

İstanbul Havalimanı’nda bir dakika sanat…

Üç ‘Rebecca’

Bilinmeyen bir cisim yaklaşıyor!

Chris Cornell’in hayatını kaybetmeden önce kaydettiği cover albümü yayınlandı

Lotodan 1 milyar 50 milyon milyon dolar kazandı: ABD tarihinin üçüncü büyük ikramiyesi

Yeni Bond filminin vizyon tarihi üçüncü kez ertelendi: 8 Ekim’de gösterime girecek

Arnold Schwarzenegger aşı olup çağrı yaptı: Yaşamak istiyorsan benimle gel

Britanya’nın en yaşlı tek yumurta ikizlerini Covid-19 ayırdı: Biri hayatını kaybetti, diğeri taburcu oldu

  • VİTRİN
  • AKTÜEL
  • ANALİZ
  • DÜNYA
  • MEDYA
  • KEYİF
  • AGORA
  • SANAT
  • GÜNÜN ESERİ
  • AGORA
  • DİKEN’E TAKILANLAR
  • BİRİNCİ SAYFALAR
  • GÜNÜN 11’i
  • AKŞAM POSTASI
  • BU GAZETE…
  • DİKEN 5 YAŞINDA
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM
  • Email
  • Facebook
  • Google+
  • Pinterest
  • RSS
  • Twitter
  • Vimeo
  • YouTube

"Genç gazeteci arkadaşlarıma! Bu meslek yorucu bir meslektir. Ama, insan büyük bir zevkle çalışır. Kalemine daima efendi kal, uşak olmamaya gayret et. Mecbur kalırsan kır, sakın satma." Sedat Simavi