Ekonomik fiyat stratejisiyle korsanla mücadele eden ABD’nin en büyük online film platformu Netflix, RTÜK’ün düzenlemeleri ve yeni internet yasası nedeniyle Türkiye pazarına girmekten vazgeçti.
Hürriyet’ten Ahmet Can’ın haberine göre Türkiye için pazar araştırması yapan Netflix, internet kullanım oranından ve online içeriklerin tüketim rakamlarından memnun kaldı.
RTÜK’ün uygulamaları göz korkuttu
Ancak Netflix, sigara ve alkollü içecek içeren sahnelerin mozaiklenmesini ve cinsel içerikli sahnelerin kaldırılmasını talep eden RTÜK düzenlemeleri yüzünden Türkiye pazarı araştırmalarını durdurdu.
Karara gerekçe olarak işgücü ve operasyonel maliyetlerinin artması gösterilirken, Netflix’in internet erişimine ciddi kısıtlamalar getiren yeni yasada yer alan bazı maddeleri de olumsuz algıladığı öne sürüldü.
Korsana karşı kuruldu, 50 milyon kullanıcıya ulaştı
1997 yılında kurulan Netflix, korsan DVD’lere karşı ilk kez kiralama modelini hayata geçirdi. Dünya çapında 50 milyon kullanıcısı bulunan şirketin değeri 21 milyar dolara ulaştı.
Avrupa dördüncü büyük online video pazarı
Türkiye 30 milyon tekil online video izleyici sayısıyla Avrupa’da dördüncü sırada yer alıyor. Bu rakam Almanya’da 50 milyon, İngiltere’de 45 milyon ve Rusya’da ise 40 milyon.