Reklam almama ve kullanıcı verilerini satmama sözüyle ‘Anti-Facebook‘ platformu olarak isimlendirilen yeni sosyal medya mecrası Ello, saattte 31 bin kullanıcıdan üyelik isteği aldığını açıkladı.
BBC’nin haberine göre Ello’nun kurucusu Paul Budnitz, siteyi ABD’nin Vermont eyaletinde bir bisiklet dükkanı işletirken 90 kişilik arkadaş grubu arasında bir ağ kurmak için hayata geçirmiş. Ardından 7 Ağustos’ta sitesinin kapılarını herkese açmış.
Kullanıcıların siteyi ‘Anti-Facebook’ olarak isimlendirmesinden memnun olan Budnitz, gelecekte bazı özelliklere erişimi ücretlendirerek para kazanmayı hedeflediklerini açıkladı.
Facebook bir reklam platformu
Budnitz Facebook’u bir rakip olarak görmediklerini söylerken, “Facebook bir reklam platformu biz ise bir ağız” diyor. Budnizt Apple Store gibi bazı özellikleri birkaç dolar karşılığında satacaklarını söylüyor.
Teknoloji uzmanları ise sitenin ücretlendirme sistemine geçtiğinde şu anki popülaritesini kaybedeceğini düşünüyor ancak sitenin para kazanabilmesi için alternatif bir yöntem de sunmuyor.