Yıl boyu indirimli satışın kısıtlanmasına yönelik yeni bir düzenleme hazırlandı.
Sürekli indirimin şartı var
Hürriyet’ten Erdinç Çelikkan’ın haberine göre ‘Perakende Ticarette Uygulanacak Kurallar Yönetmelik Taslağı’ indirimli satış kampanyalarının üç ayı geçmemesi şartı getiriyor. Taslak geçerse tüm kampanyalar ticaret il müdürlüklerine bildirilecek.
Buna göre perakende işletmelerin indirimli ve promosyonlu satış kampanyaları bundan böyle sınırlı süreleri kapsayacak. İndirim sadece ürün, marka ya da işletmeyi tanıtmak, satışı özendirmek veya marka imajını güçlendirmek için yapılabilecek.
İndirimli veya promosyonlu satış kampanyalarının süresi işyeri açılışı, devri, kapanışı, adres veya faaliyet konusu değişikliğinde üç ayı, tasfiye durumunda ise altı ayı geçemeyecek.
Bir malın sürekli indirimli satışa konu olabilmesi ise üretimin sonlanması ve sınırlı sayıda üretim gibi bazı şartlara bağlı olacak.