Bir süredir kapalı olan Marmaray’ın Ayrılık Çeşmesi istasyonunun, hattaki inşaat çalışmalarının bitmesine rağmen, sinyalizasyon eksikliği nedeniyle açılamadığı bildirildi.
Ayrılık Çeşmesi istasyonu, Söğütlüçeşme-Gebze ve Halkalı-Kazlıçeşme banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesi kapsamında 21 Ocak tarihinden beri kapalı.
Ayrılık Çeşmesi-Üsküdar arasındaki mesafe için geçici olarak tahsis edilen ücretsiz otobüs seferleri kullanılıyor.
Resmi açıklamaya göre hatlardaki birleştirme çalışmalarının 31 Aralık 2018’de bitmesi öngörülüyordu.
Gazete Duvar’dan Hacı Bişkin’in haberine göre, gecikme Ankara’da 13 Aralık 2018 tarihinde yaşanan Yüksek Hızlı Tren (YHT) kazasından kaynaklandı.
Hızlı trenin kılavuz trenle kafa kafaya çarpışması sonucu dokuz kişi hayatını kaybetmiş, 86 kişi de yaralanmıştı. Kazanın yaşandığı hatta dokuz aydır sinyalizasyon sistemi olmadığı ortaya çıkmıştı.
‘Yol inşaatı bitmiş, sinyalizasyon bitmemişti’
Habere göre, Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Başkanı Hasan Bektaş Marmaray seferlerinin 31 Aralık’ta açılmamasının nedeninin de bu kazayla ilgili olduğunu, entegrasyon çalışmalarında sinyalizasyon yapılmadığını ve bakanlığın da sinyalizasyon olmadan hattı açmayı göze alamadığını söyledi.
Bektaş şöyle konuştu: “Aralık ayının ilk haftasında burayı açacaklardı. Yol inşaatı bitmişti. Fakat sinyalizasyon bitmemişti. Sinyalsiz bir şekilde hattı çalıştırmayı planlıyorlardı. Biz de yolun bittiğini ama sinyalizasyon sistemi olmadığı için buranın açılmaması gerektiğini söyledik. Sinyalsiz bir şekilde tren işletmenin çok büyük sakıncaları var. Bunu en son Ankara’da yaşadık. Ankara’da tren kazası meydana geldikten sonra sinyalsiz bir şekilde o yolu açmayı göze alamadılar. Bu olay onlara geri adım attırdı. Demiryollarındaki projeler hep siyasete kurban ediliyor. 31 Mart’taki yerel seçimlere yetiştirilmek için şu an çok müthiş bir şekilde çalışmalara başladılar.”