Başta cumhurbaşkanı olmak üzere yetkililer bu köprünün İstanbul trafiğini rahatlatacağını söylüyor.
Zaten kandırılmaya müsait halkın bir bölümü de ısrarla “bu kadar trafik var, insanlar karşıdan karşıya yüzerek mi geçecek?” diye akla ziyan sorular soruyor.
Dün de yazdığım gibi teknik olarak bu köprünün İstanbul trafiğini rahatlatması mümkün değil. Yüzde 10’luk bir katkı sağlasa bile bu gözle görünür olmayacak.
Göreceksiniz bir süre sonra bu köprüden çok az araç geçtiği görülecek. Diğer köprülerdeki yığılma devam edecek.
O zaman aklıevveller diyecekler ki; “Mesafe çok uzun, Uskumruköy’den giriyorsunuz Kurtköy’den çıkıyorsunuz, bu durumda kimse kullanmıyor.”
Eee ne yapacağız o zaman?
Önce Garipçe ve Poyrazköy’den çıkışlar verilecek. Böylelikle kent içine geçiş kolaylaşacak.
Tabii çıkış verilir verilmez müthiş bir yapılaşma başlayacak. Birkaç yıl sonra biraz daha ileriden yeni çıkışlar verilmesi istenecek. Tıpkı ikinci köprü gibi adım başı çıkış verilecek ve buraların etrafı da anında yapılaşacak.
Bu yazdıklarım kehanet değil. Daha önce iki kere yaşadık bunun aynısını.