Başarıyı 1980’lerde yakalayan Afro-Amerikan sanatçı Jean-Michel Basquiat’nın ırk ayrımı ve yabancılaşmayı ele aldığı, 1982 tarihli resmi.
Basquiat’nın otoportresi Cabeza, İspanyolca kafa anlamına geliyor. Eserin sarı arka planının yer yer sanatçının portresinin önüne geçmesi, toplumun, sanatçının genetik mirası ve tarihini silme çabası olarak yorumlanıyor.
Eserlerinde ilkel bir görsel estetik göze çarpan sanatçının websitesindeki, “İster inan ister inanma, aslında resim yapabiliyorum” mesajı kalıplara sokulmayı reddettiğinin göstergesi.
Sanatçının, resimlerinde kafa ve kafatası figürlerine sık sık yer vermesinin nedeni ise annesinin ona, yedi yaşındayken ‘Grey’s Anatomy’ kitabını hediye etmesi sonrasında insan anatomisine duyduğu hayranlık.